x

Efira.dk bruger cookies til at analysere vores trafik og tilpasse indehold og annoncer. Endvidere bruger vi cookies til at vise dig funktioner til sociale medier. Din brug af vores hjemmeside deler vi med vores forskellige partnere herunder: annoncerings partnere, sociale medier og analysepartnere. Disse partnere har mulighed for at kombinere disse data med andre informationer, de har indsamlet, eller du har givet dem, eksempelvis ved brug af deres tjenester. Fortsætter du med at bruge denne hjemmeside, samtykker du til vores cookies. Godkend og fortsæt

Handelsbetingelser

Indlæser...

Handelsbetingelser pr 24. September 2019

Med udgangspunkt i EU’s forbrugerrettighedsdirektiv er der fra den 13. juni 2014 sket ændringer i forhold til kundens rettigheder og ansvar i forbindelse med handel på internettet.

Vi anbefaler derfor, at du læser hele denne tekst igennem, så du er bedst muligt informeret om dine rettigheder. For yderligere information henvises til Lov om forbrugeraftaler og Købeloven samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Generelle oplysninger
Efira.dk
Reverie ApS
CVR Nr: 33260954
Generatorvej 8 F, 1. th.
2860 Søborg
kundeservice@efira.dk

 

Betaling

Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling med Dankort, Visa, Mastercard, JCB, American Express, Paypal og Klarna
Betaling med Dankort og udenlandske betalingskort sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer) og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille hængelås nederst til højre i browseren. Efira.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Efira.dk benytter en betalingsløsning fra QuickPay, som er godkendt af NETS. Vi tager ikke kortgebyr.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på Paypals hjemmeside.

Klarnas betalingsmåder

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:

  • Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
  • Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.
  • Kreditkort (Visa/ Mastercard)
  • Debitkort: Dine penge vil blive trukket fra din konto, når vi har fuldført din ordre. Du vil blive informeret om dette på mail.

Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmesideHer kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Betalingsmetoder: Faktura, Delbetaling, Konto,  Mastercard, Visa, Køb nu, betal senere.

Levering

Alle varer sendes med PostNord. Vi leverer også til Færøerne og Grønland, hvor der pålægges et fragttillæg på 100 kr. Varer, der er på lager, vil blive afsendt samme dag som bestillingen modtages (hvis ordren sker før klokken 15 på hverdage). Efter klokken 15 eller på ikke-hverdage afsendes varen efterfølgende hverdag. En nærmere præciseret forventet leveringstid optræder ved hvert enkelt produkt.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Har du valgt afhentning på posthus eller i butik, gælder den fra først muligt afhentningsdato. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 365 dage til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til eller benytte standardfortrydelsesformularen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ignorere afhentning på posthus eller butik. Erklæringen skal indeholde navn, adresse, e-mailadresse og ordrenummer. Sørg for at vedlægge en skriftlig erklæring i pakken, hvis du returnerer varen til os. Vi har forberedt en formular på den følgeseddel, som du modtager i forbindelse med dit køb. Du er velkommen til at bruge den, eller du kan benytte standardformularen som vist i Loven om forbrugeraftaler.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen når du fortryder (med mindre andet er aftalt). Genbruger du vores pakke, så sørg for at alle gamle stregkoder er overstreget. Du kan dog benytte vores returlabel til at returnere varen. I tilfælde af retur koster det dig 50 kroner, som vil blive fratrukket det refunderede beløb. Hvis du ønsker at bytte din vare, kan du gratis benytte vores returlabel. Du skal dog være opmærksom på, at du stadig hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Få derfor en indleverings kvittering fra der, hvor du indleverer pakken.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Varen skal returneres til Reverie ApS, Generatorvej 8F 1.th, 2860 Søborg, Danmark.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Bytte
Vi tilbyder 365 dages bytteret efter modtagelsen af varen. Dog gælder de samme betingelser som ved retur ift. standen på den indsendte vare. Du skal fortælle os hvilken vare du ønsker å bytte til, samt informere os om dit navn, e-mail og ordrenummer. Vi fremsender et særligt link på e-mail, hvor den nye vare kan bestilles. Herefter vil det nye ur blive tilsendt med et nyt ordrenummer.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi ser dog helst, at du benytter vores returlabel, da vi ikke vil kunne refundere mere end de 50 kroner, som man kan benytte vores returlabel for. Ligesom ved retur hæfter du dog stadig for varen, indtil vi har kvitteret for modtagelse.

Vi opfordrer til, at du udfylder reklamationsformularen online inden uret afsendes til os.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis skaden ikke er en gyldig reklamation eller dækket af garantien, vil du modtage et tilbud på reparation. Du har herefter 14 dage til at acceptere eller afvise tilbuddet. Afvises tilbuddet vil vi kræve dækning af alle eventuelle portoudgifter samt håndteringsgebyrer vi har afholdt inden uret tilbagesendes til dig (dog minimum 400 kroner).

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Som kunde hos Efira.dk kan du være sikker på at ingen følsomme oplysninger omkring din person vil blive gemt.

Navn og adresse
I forbindelse med salget vil du blive oprettet som kunde, med navn og adresse, og disse oplysninger bliver gemt i forbindelse med leveringen, og så du på et senere tidspunkt nemt kan foretage et nyt køb. Dette sker ved en oprettelse af en kundeprofil, som du dog aktivt skal vælge ved at sætte flueben ud for muligheden! Du kan til enhver tid tage kontakt til os, hvis du ønsker at din profil skal slettes.

E-mailadresse og telefonnummer
Din e-mailadresse og eventuelt telefonnummer vil også blive gemt når du foretager et køb, og det sker for at kunne underrette dig om fx ændringer i ordre, leveringsvanskeligheder, eller andre uforudsete hændelser, som kræver, at vi skal kunne komme i kontakt med dig.
Vi vil dog ALDRIG foretage uopfordrede salgshenvendelser. Hverken telefonisk eller elektronisk. Kun i forbindelse med problemer ved en ordre vil vi tage kontakt til dig.
Din e-mail vil heller aldrig bliver overdraget til tredje mand.
Kun såfremt du aktivt tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage e-mails fra os.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til PostNord eller anden samarbejdspartner for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Reverie ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dataansvarlig på Efira.dk er Reverie ApS.

Som registreret hos Reverie ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: .  

Kreditkortoplysninger

Efira.dk eller dets ejere vil aldrig være i besiddelse af dine kreditkortoplysninger. Når du foretager et køb her på siden, vil selve betalingen foregå via en anerkendt formidler af pengetransaktioner. Her på Efira.dk foretages transaktionerne af QuickPay (godkendt af PBS), og det vil foregå på en højt sikret og krypteret forbindelse.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24-09-2019

Hvordan vil du helst se vores produkter?